989133103039+   
989138176680+  مهندس خجسته نیا
905551099551+ 

 
اصفهان،خیابان بزرگمهر، خیابان هشت بهشت غربی،ابتدای گلزار جنوبی
منوی سایت
آمار بازدید سایت
  • کل بازدید : 1291055
  • بازدید امروز : 206
  • بازدید دیروز : 613
  • بازدید این ماه : 8813
  • بازدید ماه قبل : 16468
  • آخرین بازدید : پنجشنبه 30 فروردین 1403 (18:43)
سخن روز

" لحظه ها را گذراندیم که به خوشبختی برسیم؛ غافل از آنکه لحظه ها همان خوشبختی بودند " علی شریعتی

داريم به 5 نکته مهم در طراحي دکوراسيون آشپزخانه ايراني اشاره کنيم که شايد در گذشته توجه کمتري به اين نکات داشته ايم.


1- توجه به مثلث کار
مثلث کار يک مثلث فرضي است که در طراحي داخلي آشپزخانه فرض مي شود و سه راس آن شامل "سينک ظرفشويي” ، "اجاق گاز” و "يخچال” مي باشد . البته لازم به ذکر است در آشپزخانه هاي کوچک چيدمان اين سه عنصر ممکن است به صورت خطي انجام شود ! رابطه اين سه عنصر در آشپزخانه بايستي به گونه اي باشد که نه آنقدر فاصله بين آنها زياد باشد که موجب رفت و آمد طولاني شود و نه آنقدر کم و تنگاتنگ باشد که موجب تداخل و اختلال در مسير رفت و آمد شود . بهترين شرايط به اين صورت است که محيط اين مثلث بين 4.8 تا 6 متر باشد .


2- نور و تهويه طبيعي و مصنوعي
در بحث نورگيري ، فضاي آشپزخانه ، جزء فضاهاي فرعي دسته بندي مي شود . به عبارت ديگر ، نياز به پنجره ، براي آشپزخانه ضرورتي ندارد و تعبيه يک نورگير براي اين فضا کفايت مي کند . اما اگر پنجره اي براي تهويه طبيعي و مستقيم در نظر گرفته شود يک آپشن مثبت براي آن آشپزخانه تلقي مي شود .
توجه داشته باشيد اجاق گاز را هيچگاه در نزديکي پنجره يا جريان مستقيم تهويه قرار ندهيد . سينک ظرف شويي يکي از بهترين عناصري است که مي تواند براي قرارگيري در نزديکي پنجره انتخاب نمود ، چراکه جريان مستقيم هوا موجب خشک شدن فضاي مرطوب سينک ظرف شويي مي شود . استفاده از تهويه مصنوعي در آشپزخانه حتي در صورت وجود تهويه طبيعي ، ضروري و لازم است . همچنين استفاده از نور مصنوعي در فضاي آشپزخانه نبايد طوري طراحي شود که موجب خيرگي چشم و يا حواس پرتي کاربر در استفاده از بخش هاي مختلف آشپزخانه شود .


3- توجه به ترکيب رنگ
در طراحي دکوراسيون آشپزخانه ايراني ، ترکيب رنگ از جايگاه ويژه اي برخوردار است . ترکيب رنگ در آشپزخانه تحت تاثير بخش هاي مختلف فضاي داخلي مي تواند شکل بگيرد . مثلا اگر دکوراسيون پذيرايي شما تم کِرم-قهوه اي دارد بهتر است از کابينت هايي با هارموني گرم و نزديک به رنگ نشيمن استفاده نماييد . اگر فضاي آشپزخانه تان کوچک است ، استفاده از رنگ هاي روشن و براق پيشنهاد مي شود .


4- توجه به جنس و متريال
در طراحي دکوراسيون آشپزخانه ايراني جنس کابينت ها ، کف سازي و بدنه از اهميت ويژه اي برخوردار است . در کف سازي و بدنه آشپزخانه از مصالحي استفاده نماييد که در برابر آتش و شستشو مقاومت قابل قبولي داشته باشد . سراميک يکي از بهترين متريال ها براي اين زمينه به حساب مي آيد که علاوه بر دو فاکتور مقاومت در برابر حرارت و رطوبت ، داراي تنوع در طرح و قيمت مناسب است . در طراحي داخلي آشپزخانه به هيچ وجه از متريال ليز و لغزنده استفاده نکنيد .


5- استفاده از گل و گياه
يکي ديگر از ويژگي هاي مشهود طراحي دکوراسيون آشپزخانه ايراني استفاده از گل و گياه است . استفاده از گل و گياهان زينتي در فضاي داخلي آشپزخانه علاوه بر آرامش جسم و روح موجب تهويه طبيعي فضاي داخلي نيز مي شود . پس پيشنهاد ميکنيم گزينه بهره گيري از گياهان و گل ها را در دکوراسيون آشپزخانه فراموش نکنيد .